Liefde en trouw

Spreuken 20:28 Waar vind je liefde en trouw?

28 ‭Liefde en trouw beschermen de koning, 
‭liefde schraagt zijn troon.

Allerhoogste!


Van welke koning kan gezegd worden dat zijn heerschappij eeuwig zal bestaan?

Daniël 7:13-14  / NBV
13 ‭In mijn nachtelijke visioenen zag ik dat er met de wolken van de hemel iemand kwam die eruitzag als een mens. Hij naderde de oude wijze en werd voor hem geleid.14 ‭Hem werden macht, eer en het koningschap verleend, en alle volken en naties, welke taal zij ook spraken, dienden hem. Zijn heerschappij was een eeuwige heerschappij die nooit ten einde zou komen, zijn koningschap zou nooit te gronde gaan.

Er is maar één Koning van wie dit gezegd kan worden en dat is Jezus! Waarom? Omdat liefde en trouw zijn koningschap beschermen. Zijn liefde en zijn trouw. Dat ontroerd mij, net als Daniël ontroerd was over dit visioen.

Daniël 7:15  / NBG51
15 ‭De geest‭ van mij‭, Daniel‭, was ontroerd‭‭ in‭ mijn binnenste‭, en de gezichten‭ die mij voor ogen waren gekomen‭, ontstelden‭‭ mij.

Daarom is Hij, onze Koning, de Allerhoogste, alle lof, eer en aanbidding waard.

Psalmen 118:1-4  / NBG51
1 ‭Looft‭‭ de HERE‭, want‭ Hij is goed‭, ja‭, zijn goedertierenheid‭ is tot in eeuwigheid‭.2 ‭Laat Israel‭ nu‭ zeggen‭‭: Zijn goedertierenheid‭ is tot in eeuwigheid‭.3 ‭Laat het huis‭ van Aaron‭ nu zeggen‭‭: Zijn goedertierenheid‭ is tot in eeuwigheid‭.4 ‭Laat wie de HERE‭ vrezen‭, nu‭ zeggen‭‭: Zijn goedertierenheid‭ is tot in eeuwigheid‭.

Zeg jij het ook? 

ZIJN GOEDERTIEREN IS TOT IN EEUWIGHEID!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand