Overleg

Spreuken 20:18. Wie ga jij benaderen om te overleggen over de plannen die jij hebt?

18 ‭Een plan komt tot stand door overleg, 
‭bereid een oorlog dus goed voor.

Door uw raadgevingen zal ik mij laten leiden.


Anderen deelgenoot maken van de plannen die ik heb is wel een aandachtspunt voor me. Van nature ben ik iemand die vol zit met plannen en ideeën en ben ik niet bang om te experimenteren. Daarnaast is positieve woorden een liefdestaal van me. Die twee samen vormen een spanningsveld, zeker als het gaat om overleggen over je plannen en ideeën en evalueren van plannen die niet goed uitgepakt zijn. 
Te vaak heb ik er daarom voor gekozen om niet te overleggen en gewoon te doen, terwijl ik beter wel had kunnen overleggen. De leerschool van het leven.
De spreuk van vandaag roept ons op te overleggen over onze plannen. Maakt niet uit of het over persoonlijke, werkgerelateerde of kerkgerelateerde zaken gaat. Op mijn werk wordt dat ‘De kracht van samen’ genoemd. Laat God bij deze overleggen steeds de Voorzitter zijn en je hebt een Raadgever in huis die je echt verder kan helpen. Als regeringsleiders dat principe eens zouden hanteren, dan zouden er heel wat oorlogen voorkomen kunnen worden. 
Als wij dat principe allemaal zouden hanteren zouden we heel wat minder ten strijde trekken tegen onze naasten en onze pijlen meer gaan richten op de machten van de duisternis. We hebben namelijk niet te strijden tegen mensen, maar tegen de hemelse vorsten, de heersers en machthebbers van de duisternis, de kwade geesten.

Efeziërs 6:12  / NBV
12 ‭Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen.

Tijd voor een overleg om plannen te maken om die strijd te strijden? Met onze Voorzitter, de Wonderbare Raadsman en Overwinnaar!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand