Zorgen

Psalmen 94:12-23. Wat is in tijden van zorgen de vreugde van jouw ziel?

12 ‭‭Gelukkig de mens, ‭HEER‭, die door u wordt geleid 
‭en onderwezen in uw wet en uw leer.
‭‭ 13 ‭‭Hij zal rust vinden in kwade dagen, 
‭terwijl voor de wettelozen een kuil wordt gegraven.
‭‭ 14 ‭‭Nee, de ‭HEER‭ zal zijn volk niet verstoten, 
‭zijn liefste bezit niet verlaten.
‭‭ 15 ‭‭De rechtspraak voegt zich weer naar het recht, 
‭de oprechten van hart sluiten zich aan.
‭‭ 16 ‭‭Wie treedt voor mij op tegen die onrechtvaardigen, 
‭wie beschermt mij tegen die schurken?
‭‭ 17 ‭‭Had de ‭HEER‭ mij niet geholpen, 
‭dan woonde ik al in de stilte van het graf.
‭‭ 18 ‭‭Toen ik dacht: Mijn voet glijdt weg, 
‭hield uw trouw mij staande, ‭HEER‭.
‭‭ 19 ‭‭Toen ik door zorgen werd overstelpt, 
‭was uw troost de vreugde van mijn ziel.
‭‭ 20 ‭‭Kiest u de kant van verdorven rechters, 
‭die onheil stichten in naam van de wet?
‭‭ 21 ‭‭Ze spannen samen tegen de rechtvaardigen 
‭en veroordelen onschuldigen ter dood!
‭‭ 22 ‭‭De ‭HEER‭ is mijn burcht geworden, 
‭mijn God de rots waarop ik schuil. 
‭‭ 23 ‭‭Hij geeft de schuldigen het loon dat zij verdienen, 
‭om hun onrecht brengt hij hen tot zwijgen, 
‭de ‭HEER‭, onze God, brengt hen voorgoed tot zwijgen.
‭‭ 
Ik vertrouw op U vandaag.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand