Nood

Psalmen 91:9-16. Wat zijn Gods beloften voor als je in nood bent?

9 ‭‭U bent mijn toevlucht, ‭HEER‭. 
‭Als je mag wonen bij de Allerhoogste, 
‭‭ 10 ‭‭zal het kwaad je niet bereiken, 
‭geen plaag je tent ooit treffen.
‭‭ 11 ‭‭Hij vertrouwt je toe aan zijn engelen, 
‭die over je waken waar je ook gaat.
‭‭ 12 ‭‭Hun handen zullen je dragen, 
‭je voet zul je niet stoten aan een steen. 
‭‭ 13 ‭‭Leeuw en adder zul je vertrappen, 
‭roofdier en slang vermorzelen.
‭‭ 14 ‭‭‘Ik zal bevrijden wie mij liefheeft 
‭en beschermen wie met mijn naam vertrouwd is.
‭‭ 15 ‭‭Roep je mij aan, ik geef antwoord, 
‭in de nood zal ik bij je zijn, 
‭je bevrijden en met roem overladen,
‭‭ 16 ‭‭je overvloed geven van dagen. 
‭Ik zal je redding zijn.’
‭‭ 
Heer, U bent altijd bij mij.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand