Uitstorten

Psalmen 102:1-11. Stort je hart eens uit voor God en vertrouw op Hem! Kun/wil je dat?

1 ‭‭Gebed van een ongelukkige die dreigt te bezwijken en zijn klacht uitstort voor de ‭HEER‭. 
‭‭(102:2)‭ ‭HEER‭, hoor mijn gebed, 
‭laat mijn hulpkreet u bereiken.
‭‭ 2 ‭‭‭(102:3)‭ Verberg uw gelaat niet voor mij, 
‭nu ik in nood verkeer. 
‭Wil naar mij luisteren, 
‭antwoord mij haastig nu ik roep.
‭‭ 3 ‭‭‭(102:4)‭ Mijn dagen vervliegen als rook, 
‭mijn gebeente gloeit als vuur.
‭‭ 4 ‭‭‭(102:5)‭ Mijn hart is verschroeid en verdord als gras, 
‭ik vergeet mijn brood te eten.
‭‭ 5 ‭‭‭(102:6)‭ Ik ben door mijn klagen 
‭tot op het bot vermagerd.
‭‭ 6 ‭‭‭(102:7)‭ Ik ben als een uil in de woestijn, 
‭een steenuil in een verlaten bouwval,
‭‭ 7 ‭‭‭(102:8)‭ slaap ken ik niet, ik ben eenzaam 
‭als een vogel op het dak. 
‭‭ 8 ‭‭‭(102:9)‭ Mijn vijanden honen mij weg, 
‭heel de dag word ik bespot en verwenst.
‭‭ 9 ‭‭‭(102:10)‭ As is het brood dat ik eet, 
‭het water dat ik drink vermeng ik met tranen,
‭‭ 10 ‭‭‭(102:11)‭ want uw toorn is tegen mij ontbrand, 
‭u tilde mij op en smeet mij neer.
‭‭ 11 ‭‭‭(102:12)‭ Mijn dagen gaan heen als een schaduw, 
‭ik moet verdorren als gras.

Ik vertrouw op U vandaag.


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand