Rechtvaardigen

Psalmen 92:7-15. Wat zijn de beloftes voor de rechtvaardigen en hoe wordt je rechtvaardig?

7 ‭‭‭(92:8)‭ dat de wettelozen als onkruid gedijen 
‭en de onrechtvaardigen bloeien 
‭alleen om te worden verdelgd, voor altijd.
‭‭ 8 ‭‭‭(92:9)‭ U, ‭HEER‭, bent eeuwig verheven,
‭‭ 9 ‭‭‭(92:10)‭ maar uw vijanden, ‭HEER‭, 
‭uw vijanden gaan te gronde 
‭en wie onrecht doen, worden verstrooid.
‭‭ 10 ‭‭‭(92:11)‭ U geeft mij de kracht van een wilde stier, 
‭met pure olie ben ik overgoten.
‭‭ 11 ‭‭‭(92:12)‭ Mijn oog ziet op mijn aanvallers neer, 
‭mijn oor hoort de angstkreet van mijn belagers.
‭‭ 12 ‭‭‭(92:13)‭ De rechtvaardigen groeien op als een palm, 
‭als een ceder van de Libanon rijzen zij omhoog.
‭‭ 13 ‭‭‭(92:14)‭ Ze staan geplant in het huis van de ‭HEER‭, 
‭in de voorhoven van onze God groeien zij op.
‭‭ 14 ‭‭‭(92:15)‭ Zij dragen nog vrucht als ze oud zijn 
‭en blijven krachtig en fris.
‭‭ 15 ‭‭‭(92:16)‭ Zo getuigen zij dat de ‭HEER‭ recht doet, 
‭mijn rots, in wie geen onrecht is.

Ik ben gerechtvaardigd omdat U mij genade geeft.
‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand