Woning delen

Psalmen 101:1-8. Met wie zou jij je woning wel/niet willen delen?

1 ‭‭Van David, een psalm. 
‭Ik wil zingen over trouw en recht 
‭in een lied voor u, o ‭HEER‭, 
‭‭ 2 ‭‭nadenken over de volmaakte weg–
‭wanneer zult u bij mij komen? 
‭Ik handel met een zuiver hart, 
‭ook in mijn paleis,
‭‭ 3 ‭‭niets staat mij voor ogen 
‭wat boosaardig is. 
‭Gedraai, ik haat het, 
‭ik laat mij er niet mee in,
‭‭ 4 ‭‭sluwheid houd ik ver van mij, 
‭het kwaad wil ik niet kennen.
‭‭ 5 ‭‭Wie heimelijk een vriend belastert, 
‭leg ik het zwijgen op, 
‭een trotse blik, een aanmatigend hart 
‭verdraag ik niet.
‭‭ 6 ‭‭Mijn oog zoekt de getrouwen in het land, 
‭met hen wil ik mijn woning delen. 
‭Wie de volmaakte weg bewandelt, 
‭mag mij dienen.
‭‭ 7 ‭‭In mijn paleis is geen plaats 
‭voor wie liegt en bedriegt, 
‭wie onwaarheid spreekt 
‭komt mij niet onder ogen.
‭‭ 8 ‭‭De schuldigen in het land 
‭breng ik elke morgen tot zwijgen, 
‭uit de stad van de ‭HEER‭ verdrijf ik 
‭allen die onrecht begaan.
‭‭ 
Ik mag wonen in uw huis, al de dagen van mijn leven.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand