Nageslacht

Psalmen 102:23-28. Welke belofte over ons nageslacht staat er in dit gedeelte en wat doet dat met je?

23 ‭‭‭(102:24)‭ Hij heeft halverwege mijn kracht gebroken, 
‭hij heeft mijn levensdagen verkort.
‭‭ 24 ‭‭‭(102:25)‭ Ik smeek: Mijn God, 
‭neem mij niet midden in het leven weg, 
‭uw jaren duren van geslacht op geslacht.
‭‭ 25 ‭‭‭(102:26)‭ Vóór alle tijden hebt u de aarde gegrondvest, 
‭de hemel is het werk van uw handen.
‭‭ 26 ‭‭‭(102:27)‭ Zij zullen vergaan, maar u houdt stand, 
‭zij zullen als kleren verslijten, 
‭u verwisselt ze als een gewaad en zij verdwijnen, 
‭‭ 27 ‭‭‭(102:28)‭ maar u blijft dezelfde, uw jaren nemen geen einde.
‭‭ 28 ‭‭‭(102:29)‭ De kinderen van uw dienaren zullen veilig wonen, 
‭ook op hun nageslacht rust uw oog.

Zijn trouw en waarheid houdt haar kracht tot in het laatste nageslacht.
‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand