Ziel

Psalmen 77:1-10. Wat is de staat van jouw ziel (gevoel, wil, verstand)?

1 ‭‭Voor de koorleider. Op de wijs van Jedutun. Van Asaf, een psalm. 
‭‭(77:2)‭ Luid roep ik God, ik schreeuw het uit, 
‭luid roep ik God–dat hij mij hoort.
‭‭ 2 ‭‭‭(77:3)‭ Op de dag van mijn nood zoek ik de Heer, 
‭bij nacht hef ik mijn handen, rusteloos, 
‭mijn ziel laat zich niet troosten.
‭‭ 3 ‭‭‭(77:4)‭ Ik denk aan God en moet zuchten, 
‭mijn gedachten vermoeien mijn geest. ‭sela‭
‭‭ 4 ‭‭‭(77:5)‭ U laat me mijn ogen niet sluiten, 
‭van onrust vind ik geen woorden,
‭‭ 5 ‭‭‭(77:6)‭ ik zie terug op voorbije tijden, 
‭op de dagen en jaren van vroeger,
‭‭ 6 ‭‭‭(77:7)‭ bij nacht denk ik aan mijn spel op de snaren, 
‭mijn hart zoekt, mijn geest vraagt:
‭‭ 7 ‭‭‭(77:8)‭ Zou de Heer voor eeuwig verstoten, 
‭zou hij niet langer liefhebben?
‭‭ 8 ‭‭‭(77:9)‭ Is zijn trouw voorgoed verdwenen, 
‭zijn woord voor eens en altijd verstomd?
‭‭ 9 ‭‭‭(77:10)‭ Vergeet God genadig te zijn, 
‭verbergt zijn ontferming zich achter zijn toorn? ‭sela‭
‭‭ 10 ‭‭‭(77:11)‭ En ik zeg: ‘Ik weet wat mij kwelt, 
‭de hand van de Allerhoogste is niet meer dezelfde.’
‭‭ 
Mijn ziel


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand