Vermanen

Psalmen 81:8-16. Als je acht slaat op een vermaning van God, wat is dan het gevolg?

8 ‭‭‭(81:9)‭ “Hoor, mijn volk, ik moet je vermanen, 
‭Israël, luister naar mij.
‭‭ 9 ‭‭‭(81:10)‭ Laat geen andere god bij je toe, 
‭buig je niet voor een vreemde god,
‭‭ 10 ‭‭‭(81:11)‭ ik ben de ‭HEER‭, je God, 
‭die je wegleidde uit Egypte–
‭open wijd je mond, ik zal hem vullen.”
‭‭ 11 ‭‭‭(81:12)‭ Maar mijn volk luisterde niet, 
‭Israël wilde niet van mij weten.
‭‭ 12 ‭‭‭(81:13)‭ Toen liet ik hen begaan, 
‭koppig volgden zij hun eigen inzicht.
‭‭ 13 ‭‭‭(81:14)‭ Ach, wilde mijn volk maar horen, 
‭wilde Israël mijn wegen maar volgen.
‭‭ 14 ‭‭‭(81:15)‭ Spoedig zou ik zijn vijanden vernederen, 
‭zou mijn hand zich keren tegen zijn belagers.
‭‭ 15 ‭‭‭(81:16)‭ Wie de ‭HEER‭ haten, zouden kruipen voor zijn volk, 
‭dat zou voor altijd hun lot zijn.
‭‭ 16 ‭‭‭(81:17)‭ Maar Israël zou hij voeden met de edelste tarwe–
‭ja, jou zou ik spijzigen met honing uit de rots.’
‭‭ 
Beproef me en zie wat niet is tot uw eer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand