Kinderen

Psalmen 78:1-8. Waarom is het belang van investeren in kinderen zo groot en hoe staat het er voor in jouw gezin/kerk?

1 ‭‭Een kunstig lied van Asaf. 
‭Luister, mijn volk, naar wat ik leer, 
‭hoor de woorden uit mijn mond.
‭‭ 2 ‭‭Ik open mijn mond voor een wijze les, 
‭spreek uit wat sinds lang verborgen is.
‭‭ 3 ‭‭Wij hebben het gehoord, wij weten het, 
‭onze ouders hebben het ons verteld.
‭‭ 4 ‭‭Wij willen het onze kinderen niet onthouden, 
‭wij zullen aan het komend geslacht vertellen 
‭van de roemrijke, krachtige daden van de ‭HEER‭, 
‭van de wonderen die hij heeft gedaan.
‭‭ 5 ‭‭Hij stelde een richtlijn vast voor Jakob 
‭en kondigde in IsraĆ«l een wet af. 
‭Onze voorouders gaf hij de opdracht 
‭die aan hun kinderen te leren.
‭‭ 6 ‭‭Zo zou het volgende geslacht ervan weten, 
‭en zij die nog geboren moesten worden, 
‭zouden het weer aan hun kinderen vertellen.
‭‭ 7 ‭‭Dan zouden zij op God vertrouwen, 
‭Gods grote daden niet vergeten 
‭en zich richten naar zijn geboden.
‭‭ 8 ‭‭Dan zouden zij niet worden als hun voorouders, 
‭een onwillig en opstandig geslacht, 
‭onstandvastig van hart en geest, 
‭een geslacht dat God ontrouw was.

Laat de kinderen tot Mij komen


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand