Gelukkig

Psalmen 84:1-7. Hoe kun je gelukkig zijn/worden?

1 ‭‭Voor de koorleider. Op de wijs van De Gatitische. Van de Korachieten, een psalm. 
‭‭(84:2)‭ Hoe lieflijk is uw woning, 
‭‭HEER‭ van de hemelse machten.
‭‭ 2 ‭‭‭(84:3)‭ Van verlangen smacht mijn ziel 
‭naar de voorhoven van de ‭HEER‭. 
‭Mijn hart en mijn lijf roepen 
‭om de levende God.
‭‭ 3 ‭‭‭(84:4)‭ Zelfs de mus vindt een huis 
‭en de zwaluw een nest 
‭waarin ze haar jongen neerlegt, 
‭bij uw altaren, ‭HEER‭ van de hemelse machten, 
‭mijn koning en mijn God.
‭‭ 4 ‭‭‭(84:5)‭ Gelukkig wie wonen in uw huis, 
‭gedurig mogen zij u loven. ‭sela‭
‭‭ 5 ‭‭‭(84:6)‭ Gelukkig wie bij u hun toevlucht zoeken, 
‭met in hun hart de wegen naar u.
‭‭ 6 ‭‭‭(84:7)‭ Trekken zij door een dal van dorheid, 
‭het verandert voor hen in een oase; 
‭rijke zegen daalt als regen neer.
‭‭ 7 ‭‭‭(84:8)‭ Steeds krachtiger gaan zij voort 
‭om in Sion voor God te verschijnen.

U bent mijn geluk.


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand