Metgezel

Psalmen 88:10-18. Is jouw metgezel de duisternis of het licht en waar brengen beiden je heen?

10 ‭‭‭(88:11)‭ Doet u aan doden wonderen, 
‭staan schimmen op om u te loven? ‭sela‭
‭‭ 11 ‭‭‭(88:12)‭ Komt uw liefde in het graf ter sprake 
‭of uw trouw in de afgrond?
‭‭ 12 ‭‭‭(88:13)‭ Weet men in de duisternis van uw wonderen 
‭of van uw weldaden in het land der vergetelheid?
‭‭ 13 ‭‭‭(88:14)‭ Daarom roep ik u om hulp, ‭HEER‭, 
‭elke morgen nader ik u met mijn gebed.
‭‭ 14 ‭‭‭(88:15)‭ Waarom, ‭HEER‭, verstoot u mij 
‭en verbergt u voor mij uw gelaat?
‭‭ 15 ‭‭‭(88:16)‭ Ik ben verzwakt, van jongs af in doodsgevaar, 
‭verbijsterd moet ik uw woede verduren.
‭‭ 16 ‭‭‭(88:17)‭ De gloed van uw toorn overweldigt mij, 
‭uw verschrikkingen maken mij sprakeloos,
‭‭ 17 ‭‭‭(88:18)‭ als water omringen ze mij, dag aan dag, 
‭van alle kanten sluiten ze mij in.
‭‭ 18 ‭‭‭(88:19)‭ Mijn beste vrienden hebt u van mij vervreemd, 
‭mijn enige metgezel is de duisternis.
‭‭ 
Zelfs al ga ik door een dal van diepe duisternis, ik vrees geen kwaad, want U bent bij mij!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand