Mijn redder

Psalmen 88:1-9. Wat voor invloed heeft de dood op jouw denken en voelen en hoe is dat als je opziet naar je Redder, Jezus Christus?

1 ‭‭Een lied, een psalm van de Korachieten. Voor de koorleider. Op de wijs van De rietpijp. Een beurtzang, een kunstig lied van de Ezrachiet Heman. 
‭‭(88:2)‭ ‭HEER‭, God, mijn redder, 
‭overdag schreeuw ik het uit, 
‭’s nachts zit ik stil voor u neer.
‭‭ 2 ‭‭‭(88:3)‭ Laat mijn gebed u bereiken, 
‭luister naar mijn klagen,
‭‭ 3 ‭‭‭(88:4)‭ ik word door rampen bezocht, 
‭mijn leven nadert het dodenrijk. 
‭‭ 4 ‭‭‭(88:5)‭ Ik hoor bij wie afgedaald zijn in het graf, 
‭ik ben als een man aan het eind van zijn krachten,
‭‭ 5 ‭‭‭(88:6)‭ een naamloze dode, ik ben 
‭als een gesneuvelde in een massagraf, 
‭aan wie u niet langer denkt, 
‭losgerukt uit uw hand.
‭‭ 6 ‭‭‭(88:7)‭ U hebt mij onder in de kuil gelegd, 
‭in het duister van de diepte,
‭‭ 7 ‭‭‭(88:8)‭ uw toorn drukt zwaar op mij, 
‭uw golven slaan over mij heen. ‭sela‭
‭‭ 8 ‭‭‭(88:9)‭ Bekenden hebt u van mij vervreemd, 
‭afgrijzen roep ik bij hen op, 
‭ik ben ingesloten en zie geen uitweg meer.
‭‭ 9 ‭‭‭(88:10)‭ Mijn ogen zijn dof van ellende, 
‭ik roep u aan, ‭HEER‭, elke dag, 
‭en strek mijn handen naar u uit.

Mijn Jezus, mijn Redder; Heer, er is niemand als U.
‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand