Geniet

Prediker 3:12-15. Wat doe jij tot eer van God?

‭12‭ ‭Ik heb gemerkt dat er voor hen niets beter is dan zich te verblijden en het goede te doen in hun leven,‭ ‭
13‭ ‭ja ook, dat ieder mens eet en drinkt en het goede geniet van al zijn zwoegen. Dat is een gave van God.‭ ‭
14‭ ‭Ik weet dat alles wat God doet, voor eeuwig blijft; niets is eraan toe te voegen, niets ervan af te doen, 
en God doet ‭het‭ opdat men vreest voor Zijn aangezicht.‭ ‭
15‭ ‭Wat er is, was er al, ‭en wat er zijn zal, is er al geweest. 
‭God zoekt wat voorbijgegaan is.‭

Dank U Heer


1Corinthiƫrs 10:31, HSV

31‭ ‭Of u dus eet of drinkt of iets anders doet, doe alles tot eer van God.

 

Dat is de les van vandaag voor ons leven. Een leven dat net zo verloopt als in ver vervlogen tijden en zal blijven verlopen tot Jezus terugkomt. We worden geboren, zwoegen, vermoeien ons met van allerlei bezigheden waarvan we niets mee kunnen nemen de eeuwigheid in en sterven uiteindelijk. Kun je je dan nog verblijden en genieten van het goede dat Hij je gegeven heeft? Jazeker, als je het doet tot eer van God!

Ik heb net mijn ontbijt achter de kiezen, genuttigd tot eer van God. Dank U Heer. Morgen is het maandag en ga ik weer aan het werk, tot eer van God. Dank U Heer.

Ondertussen gaat God verder met het uitvoeren van Zijn plan, het vinden wat voorbijgegaan is. Herstellen wat lang geleden zeer goed geschapen was, vervolgens grote schade opliep door de ongehoorzaamheid van de mens, maar uiteindelijk weer zeer goed zal zijn. 

God is namelijk onveranderlijk. Als God iets doet is het altijd zeer goed. Niemand en niets kan dat wegroven. 

Daarom heb ik ontzag voor God, buig ik mij in eerbied voor Hem neer en wil ik alles doen tot eer van Hem!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand