Verlangen

Psalmen 73:21-28. Wat is jouw enig verlangen en welke plaats neemt God daarin?

21 ‭‭Zolang ik verbitterd was, 
‭gekwetst van binnen,
‭‭ 22 ‭‭dom en dwaas, 
‭was ik bij u als een redeloos dier.
‭‭ 23 ‭‭Maar nu weet ik mij altijd bij u, 
‭u houdt mij aan de hand
‭‭ 24 ‭‭en leidt mij volgens uw plan. 
‭Dan neemt u mij weg, met eer bekleed.
‭‭ 25 ‭‭Wie buiten u heb ik in de hemel? 
‭Naast u wens ik geen ander op aarde. 
‭‭ 26 ‭‭Al bezwijkt mijn hart en vergaat mijn lichaam, 
‭de rots van mijn bestaan, al wat ik heb, 
‭is God, nu en altijd.
‭‭ 27 ‭‭Wie ver van u blijven, komen om, 
‭wie u ontrouw zijn, verdelgt u.
‭‭ 28 ‭‭Bij God te zijn is mijn enig verlangen, 
‭mijn toevlucht vind ik bij God, de ‭HEER‭. 
‭Van al uw daden zal ik verhalen.
‭‭ 
Dit is mijn verlangen: U prijzen Heer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand