Ontferming

Psalmen 69:13-21. Wat zijn de worstelingen in jouw leven en hoe groot is Gods ontferming daarover?

13 ‭‭‭(69:14)‭ En nu, ‭HEER‭, richt ik mijn gebed tot u, 
‭laat dit een uur zijn van mededogen. 
‭Groot is uw ontferming, God, antwoord mij, 
‭toon uw trouw en red mij.
‭‭ 14 ‭‭‭(69:15)‭ Trek mij uit het slijk voordat ik wegzink, 
‭laat mij ontkomen aan wie mij haten, 
‭haal mij uit dit diepe water.
‭‭ 15 ‭‭‭(69:16)‭ Laat de stroom mij niet meesleuren, 
‭het slijk mij niet verzwelgen, 
‭de afgrond zijn muil niet boven mij sluiten.
‭‭ 16 ‭‭‭(69:17)‭ Antwoord mij, ‭HEER‭, u bent genadig en goed, 
‭keer u tot mij, zie mij in erbarmen aan.
‭‭ 17 ‭‭‭(69:18)‭ Verberg uw gelaat niet voor uw dienaar, 
‭antwoord mij snel, want de angst benauwt mij.
‭‭ 18 ‭‭‭(69:19)‭ Wees mij nabij en bevrijd mij, 
‭verlos mij van mijn vijanden. 
‭‭ 19 ‭‭‭(69:20)‭ U kent mijn smaad, mijn schande, mijn schaamte, 
‭al mijn belagers staan voor u.
‭‭ 20 ‭‭‭(69:21)‭ Smaad heeft mijn hart gebroken, ik ben radeloos, 
‭ik hoopte op mededogen–vergeefs; 
‭op troost–die ik niet vond.
‭‭ 21 ‭‭‭(69:22)‭ Nee, ze mengden gif door mijn eten 
‭en lesten mijn dorst met azijn.
‭‭ 
Heer, ontferm U over ons.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Oostpoort