Enige

Psalmen 71:1-13. Waar hoop jij op en waar vertrouw jij op?

1 ‭‭Bij u, ‭HEER‭, schuil ik, 
‭maak mij nooit te schande,
‭‭ 2 ‭‭red en bevrijd mij, doe mij recht, 
‭hoor mij en kom mij te hulp.
‭‭ 3 ‭‭Wees de rots waarop ik kan wonen, 
‭waar ik altijd heen kan gaan. 
‭U hebt mijn redding bevolen, 
‭mijn rots en mijn burcht, dat bent u.
‭‭ 4 ‭‭Mijn God, bevrijd mij uit de hand van schurken, 
‭uit de greep van wrede onderdrukkers.
‭‭ 5 ‭‭U bent mijn enige hoop, 
‭‭HEER‭, mijn God, 
‭van jongs af vertrouw ik op u.
‭‭ 6 ‭‭Al vanaf mijn geboorte steun ik op u, 
‭al in de moederschoot was u het die mij droeg, 
‭u wil ik altijd loven.
‭‭ 7 ‭‭Voor velen ben ik een teken, 
‭u bent mijn veilige schuilplaats.
‭‭ 8 ‭‭Heel de dag is mijn mond 
‭vervuld van uw lof en uw luister.
‭‭ 9 ‭‭Verstoot mij niet nu ik oud word, 
‭verlaat mij niet nu mijn kracht bezwijkt.
‭‭ 10 ‭‭Mijn vijanden spreken over mij, 
‭ze loeren op mij en spannen samen,
‭‭ 11 ‭‭ze zeggen: ‘God heeft hem verlaten, 
‭jaag hem op, grijp hem, niemand die hem redt.’
‭‭ 12 ‭‭God, blijf niet ver van mij, 
‭mijn God, kom mij haastig te hulp,
‭‭ 13 ‭‭laat mijn tegenstanders van schaamte bezwijken, 
‭wie mijn ongeluk zoeken, met schande worden bedekt.

U bent mijn enige houvast, mijn enige zekerheid.
‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand