Lichtzinnig leven


Psalmen 69:1-12. Hoe is te voorkomen dat je een lichtzinnig leven leidt?

1 ‭‭Voor de koorleider. Op de wijs van De lelies. Van David. 
‭‭(69:2)‭ Red mij, God, 
‭het water staat aan mijn lippen,
‭‭ 2 ‭‭‭(69:3)‭ ik zink weg in bodemloos slijk 
‭en vind geen grond voor mijn voeten, 
‭ik ben in diep water geraakt, 
‭de stroom sleurt mij mee.
‭‭ 3 ‭‭‭(69:4)‭ Uitgeput ben ik van het roepen, 
‭mijn keel is schor geschreeuwd, 
‭mijn ogen zijn verzwakt 
‭van het uitzien naar mijn God.
‭‭ 4 ‭‭‭(69:5)‭ Talrijker dan de haren op mijn hoofd 
‭zijn zij die mij haten zonder reden, 
‭met velen zijn mijn belagers, 
‭mijn vijanden die mij bedriegen: 
‭teruggeven moet ik 
‭wat ik niet heb geroofd.
‭‭ 5 ‭‭‭(69:6)‭ God, u kent mijn lichtzinnig leven, 
‭mijn schuld is u niet ontgaan.
‭‭ 6 ‭‭‭(69:7)‭ Laat ik niet beschamen wie naar u uitzien, 
‭‭HEER‭, God van de hemelse machten, 
‭laat wie u zoekt niet om mij te schande staan, 
‭God van IsraĆ«l.
‭‭ 7 ‭‭‭(69:8)‭ Om u moet ik smaad verduren 
‭en bedekt het schaamrood mijn gezicht.
‭‭ 8 ‭‭‭(69:9)‭ Ik ben voor mijn broers een vreemde geworden, 
‭een onbekende voor de zonen van mijn moeder.
‭‭ 9 ‭‭‭(69:10)‭ De hartstocht voor uw huis heeft mij verteerd, 
‭de smaad van wie u smaadt, is op mij neergekomen.
‭‭ 10 ‭‭‭(69:11)‭ Ik huilde tranen toen ik vastte, 
‭maar wat ik oogstte was hoon,
‭‭ 11 ‭‭‭(69:12)‭ ik hulde mij in een boetekleed, 
‭maar verachting werd mijn deel.
‭‭ 12 ‭‭‭(69:13)‭ In de stadspoort wordt over mij gepraat, 
‭en de liedjes van drinkers spotten met mij.

Ware wijsheid is ontzag voor de Heer en wijken van het kwaad.


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Oostpoort