Spreken

Psalmen 71:14-24. Waar spreek en zing jij over de gerechtigheid, macht, rechtvaardigheid, trouw en verlossing van de Heer?

14 ‭‭Ik blijf naar u uitzien, altijd, 
‭u lof brengen, meer en meer.
‭‭ 15 ‭‭Mijn mond verhaalt van uw gerechtigheid, 
‭van uw reddende daden, dag aan dag, 
‭hun aantal kan ik niet tellen.
‭‭ 16 ‭‭Spreken zal ik over uw macht, ‭HEER‭, mijn God, 
‭de rechtvaardigheid roemen van u alleen.
‭‭ 17 ‭‭God, u onderwees mij van jongs af aan, 
‭en steeds nog vertel ik uw wonderen.
‭‭ 18 ‭‭Nu ik oud en grijs ben, 
‭verlaat mij niet, o God, 
‭zodat ik het nageslacht, elk nieuw kind, 
‭kan verhalen van de macht van uw arm.
‭‭ 19 ‭‭Uw gerechtigheid rijst hoog op, o God, 
‭u hebt grootse daden verricht. 
‭God, wie is aan u gelijk?
‭‭ 20 ‭‭U hebt mij doen zien 
‭veel ellende en nood–
‭laat mij nu herleven, 
‭laat mij herrijzen 
‭uit de diepten van de aarde.
‭‭ 21 ‭‭Verhoog mij in aanzien, 
‭omgeef mij met uw troost.
‭‭ 22 ‭‭Dan zal ik u loven bij het spel op de harp, 
‭u en uw trouw, mijn God. 
‭Ik zal voor u zingen bij de lier, 
‭Heilige van IsraĆ«l.
‭‭ 23 ‭‭Mijn lippen zullen juichen wanneer ik voor u zing, 
‭ik zal jubelen omdat u mij hebt verlost.
‭‭ 24 ‭‭Mijn tong zal heel de dag van uw gerechtigheid spreken: 
‭wie mijn ongeluk zoekt, zal te schande staan.
‭‭ 
Al wat adem heeft, prijs onze God voor eeuwig.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand