Zoeken

Psalmen 9:10-20. Heb jij God al gevonden en wat betekent dat voor je?

10 ‭‭‭(9:11)‭ Wie uw naam kent, kan op u vertrouwen, 
‭u verlaat niet wie u zoeken, ‭HEER‭.
‭‭ 11 ‭‭‭(9:12)‭ Zing voor de ‭HEER‭ die zetelt op de Sion, 
‭maak aan de volken zijn daden bekend.
‭‭ 12 ‭‭‭(9:13)‭ Hij wreekt vergoten bloed, gedenkt de doden, 
‭de noodkreet van de nederigen vergeet hij niet.
‭‭ 13 ‭‭‭(9:14)‭ Heb erbarmen, ‭HEER‭, zie hoe mijn haters mij kwellen, 
‭draag mij weg van de poorten van de dood.
‭‭ 14 ‭‭‭(9:15)‭ Dan kan ik vertellen van uw roemrijke daden, 
‭juichen in de poorten van Sion: ‘U hebt mij gered!’
‭‭ 15 ‭‭‭(9:16)‭ De volken verdwijnen in de kuil die zij groeven, 
‭hun voet raakt verstrikt in het net dat zij heimelijk spanden.
‭‭ 16 ‭‭‭(9:17)‭ De ‭HEER‭ maakt zich bekend en doet recht, 
‭door zijn hand komt de goddeloze ten val. ‭higgajon, sela‭
‭‭ 17 ‭‭‭(9:18)‭ Laten de goddelozen weggaan naar het dodenrijk, 
‭alle volken die God zijn vergeten.
‭‭ 18 ‭‭‭(9:19)‭ Maar God vergeet de armen niet, 
‭voor de zwakken is niet alle hoop verloren.
‭‭ 19 ‭‭‭(9:20)‭ Sta op, ‭HEER‭, laat de macht niet aan mensen. 
‭Mogen de volken berecht worden in uw aanwezigheid.
‭‭ 20 ‭‭‭(9:21)‭ Jaag ze angst aan, ‭HEER‭, 
‭zij moeten weten dat ze mensen zijn. ‭sela‭
‭‭ 
Zoek eerst het koninkrijk van God.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand