Hoe lang nog?

Psalmen 13:1-6. Vul eens voor jezelf aan: Hoe lang nog, Heer, ...................?

1 ‭‭Voor de koorleider. Een psalm van David.
‭‭ 2 ‭‭Hoe lang nog, ‭HEER‭, zult u mij vergeten, 
‭hoe lang nog verbergt u voor mij uw gelaat?
‭‭ 3 ‭‭Hoe lang nog wordt mijn ziel gekweld door zorgen 
‭en mijn hart door verdriet overstelpt, dag aan dag? 
‭Hoe lang nog houdt mijn vijand de overhand?
‭‭ 4 ‭‭Zie mij, antwoord mij, ‭HEER‭, mijn God! 
‭Verlicht mijn ogen, dat ik niet in doodsslaap wegzink.
‭‭ 5 ‭‭Laat mijn vijand niet roepen: ‘Ik heb hem verslagen’, 
‭mijn belagers niet juichen omdat ik bezwijk.
‭‭ 6 ‭‭Ik vertrouw op uw liefde: 
‭mijn hart zal juichen omdat u redding brengt, 
‭ik zal zingen voor de ‭HEER‭, hij heeft mij geholpen.
‭‭ 
Hoe lang, o Heer.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand