Ik wil

Psalmen 9:1-10. Wat wil jij?

1 ‭‭Voor de koorleider. Op de wijs van De dood van de zoon. Een psalm van David. 
‭‭(9:2)‭ Ik wil u loven, ‭HEER‭, met heel mijn hart, 
‭vertellen van uw wonderdaden.
‭‭ 2 ‭‭‭(9:3)‭ Ik wil vrolijk zijn, u toejuichen, 
‭uw naam bezingen, Allerhoogste,
‭‭ 3 ‭‭‭(9:4)‭ nu mijn vijanden terugdeinzen, 
‭ten val komen en onder uw blik vergaan.
‭‭ 4 ‭‭‭(9:5)‭ Want u hebt mijn rechten verdedigd, 
‭u nam plaats op uw zetel, rechtvaardige rechter.
‭‭ 5 ‭‭‭(9:6)‭ U hebt volken bedreigd, goddelozen omgebracht, 
‭hun namen uitgewist voor eeuwig.
‭‭ 6 ‭‭‭(9:7)‭ De vijanden zijn verslagen, uit de herinnering verdwenen. 
‭U vaagde hun steden weg: ruïnes voor altijd.
‭‭ 7 ‭‭‭(9:8)‭ Zo vergaat het hun! Maar de ‭HEER‭ zetelt voor eeuwig, 
‭zijn rechterstoel staat onwrikbaar vast.
‭‭ 8 ‭‭‭(9:9)‭ Hij bestuurt de wereld naar recht en wet, 
‭alle volken berecht hij eerlijk.
‭‭ 9 ‭‭‭(9:10)‭ Moge de ‭HEER‭ een burcht zijn voor de verdrukte, 
‭een burcht in tijden van nood.
‭‭ 10 ‭‭‭(9:11)‭ Wie uw naam kent, kan op u vertrouwen, 
‭u verlaat niet wie u zoeken, ‭HEER‭.
‭‭ 
Ik wil U prijzen, U kennen, van U houden en U dienen Heer.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand