Schuil

Psalmen 7:1-9. Hoe schuil je bij God?

1 ‭‭Een klaaglied van David, dat hij voor de ‭HEER‭ gezongen heeft over de Benjaminiet Kus. 
‭‭(7:2)‭ ‭HEER‭, mijn God, bij u schuil ik, 
‭bevrijd mij van mijn vervolgers, red mij,
‭‭ 2 ‭‭‭(7:3)‭ ze zullen mij nog verscheuren als leeuwen, 
‭mij meesleuren zonder dat iemand mij redt.
‭‭ 3 ‭‭‭(7:4)‭ ‭HEER‭, mijn God, als ik iets heb misdaan, 
‭als er onrecht kleeft aan mijn handen,
‭‭ 4 ‭‭‭(7:5)‭ als ik goed met kwaad heb vergolden, 
‭of mijn belager zonder reden heb beroofd–
‭‭ 5 ‭‭‭(7:6)‭ laat dan de vijand mij achtervolgen, mij inhalen, 
‭vertreden en vertrappen in het stof, 
‭mij beroven van mijn eer en mijn leven. ‭sela‭
‭‭ 6 ‭‭‭(7:7)‭ Sta op, ‭HEER‭, laat uw toorn ontbranden, 
‭keer u tegen de razernij van mijn belagers, 
‭kom mij te hulp, gebieder van het recht. 
‭‭ 7 ‭‭‭(7:8)‭ Laat u omringen door de raad van de volken 
‭en bestijg hoog boven hen uw troon,
‭‭ 8 ‭‭‭(7:9)‭ ‭HEER‭, rechter van de wereld. 
‭Doe mij recht, ‭HEER‭, ik ben onschuldig, 
‭mij treft geen blaam.
‭‭ 9 ‭‭‭(7:10)‭ Roep de goddelozen een halt toe 
‭en wees de rechtvaardige tot steun. 
‭U die hart en nieren doorgrondt 
‭bent een rechtvaardige God.

In de schuilplaats van de Allerhoogste.
‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand