Red

Psalmen 6:1-7. Wat is jouw noodkreet naar God?

1 ‭‭Voor de koorleider. Bij snarenspel, op de wijs van De achtste. Een psalm van David. 
‭‭(6:2)‭ ‭HEER‭, straf mij niet in uw woede, 
‭tuchtig mij niet in uw toorn.
‭‭ 2 ‭‭‭(6:3)‭ Heb erbarmen, ‭HEER‭, want ik kwijn weg. 
‭Genees mij, ‭HEER‭, ik ben doodsbang,
‭‭ 3 ‭‭‭(6:4)‭ ik vrees voor mijn leven. 
‭Hoe lang, ‭HEER‭, moet ik nog wachten?
‭‭ 4 ‭‭‭(6:5)‭ Keer terug, ‭HEER‭, spaar toch mijn leven, 
‭toon mij uw trouw en red mij.
‭‭ 5 ‭‭‭(6:6)‭ Want doden noemen uw naam niet meer! 
‭Wie in het dodenrijk kan u nog loven?
‭‭ 6 ‭‭‭(6:7)‭ Moe ben ik van zuchten, 
‭elke nacht is mijn kussen nat, 
‭mijn bed doorweekt van tranen.
‭‭ 7 ‭‭‭(6:8)‭ Mijn ogen zijn gezwollen van verdriet, 
‭roodomrand van alles wat mij benauwt.
‭‭ 
Luister naar mijn hulpgeroep!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Oostpoort