Wens

Ester 7:1-6. Wat is jouw wens?

1 ‭‭Zo waren de koning en Haman weer bij koningin Ester te gast.‭ 2 ‭‭Ook op deze tweede dag zei de koning, terwijl de wijn geschonken werd, tegen Ester: ‘Wat wilt u vragen, koningin Ester? Het zal u gegeven worden. Wat is uw wens? Al was het de helft van mijn rijk, uw wens zal vervuld worden.’‭ 3 ‭‭Koningin Ester antwoordde: ‘Majesteit, als u mij goedgezind bent en als het de koning goeddunkt, schenk mij en ook mijn volk dan het leven; dat is wat ik wil vragen, dat is mijn wens.‭ 4 ‭‭Want we zijn verkocht, mijn volk en ik, om gedood te worden en volledig te worden uitgeroeid. Als we waren verkocht als slaven en slavinnen, dan zou ik hebben gezwegen, want zo’n ramp zou de belangen van de koning niet schaden.’‭ 5 ‭‭‘Wie is die man, waar is die man die zijn zinnen erop heeft gezet om zoiets te doen?’ vroeg koning Ahasveros aan koningin Ester.‭ 6 ‭‭En Ester antwoordde: ‘Die meedogenloze vijand, dat is die ellendeling daar, Haman!’ 
‭Haman kromp ineen van angst voor de koning en de koningin.‭ 

Mijn liefste wens is om meer en meer als U te zijn dienen mij leeft.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand