Gedragen

Job 4:12-21. Kan een mens zich gedragen zoals God het wil en zonder smet voor Hem verschijnen?

12 ‭‭Een verholen stem drong tot mij door, 
‭mijn oor ving een fluisteren op, 
‭‭ 13 ‭‭in de verontrustende visioenen van de nacht, 
‭die de mensen dompelt in een diepe slaap.
‭‭ 14 ‭‭Opeens werd ik door angst gegrepen, 
‭een siddering voer door mijn gebeente.
‭‭ 15 ‭‭Een adem streek langs mijn gezicht 
‭en de haren rezen mij te berge.
‭‭ 16 ‭‭Een verschijning doemde op, 
‭een gestalte voor mijn ogen. 
‭Stilte–en toen zei een zachte stem:
‭‭ 17 ‭‭“Kan een mens zich gedragen zoals God het wil, 
‭kan iemand zonder smet zijn voor zijn schepper?”
‭‭ 18 ‭‭Zelfs in zijn dienaren stelt God geen vertrouwen, 
‭ook bij zijn engelen bespeurt hij nog gebreken.
‭‭ 19 ‭‭Hoeveel te meer dan bij de mens, wonend in zijn huis van leem, 
‭met fundamenten in het stof. 
‭Hij is een mot: men drukt hem dood.
‭‭ 20 ‭‭Van de ochtend tot de avond afgepijnigd 
‭gaat hij onbemerkt ten onder, voor eeuwig weggevaagd.
‭‭ 21 ‭‭De koorden van zijn tent zijn losgerukt, 
‭hij sterft en heeft de wijsheid niet gekend.

Ere zij aan Hem, wiens liefde ons van alle smet bevrijdt.


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand