Waarom

Job 3:11-19. Waarom leef jij?

11 ‭‭Waarom ben ik niet in haar schoot gestorven, 
‭niet gestikt toen ik ter wereld kwam!
‭‭ 12 ‭‭Hadden knieën mij maar niet ontvangen 
‭en borsten mij maar niet gezoogd! 
‭‭ 13 ‭‭Dan zou ik nu geborgen in de aarde liggen, 
‭dan zou ik geen zorgen hebben, ik zou slapen,
‭‭ 14 ‭‭omringd door koningen en raadsheren, 
‭bouwers van paleizen, al vergaan tot puin,
‭‭ 15 ‭‭tussen machtigen die goud bezaten 
‭en die hun huis met zilver vulden. 
‭‭ 16 ‭‭Was ik maar als een misgeboorte weggestopt, 
‭als een kind dat het licht nooit heeft gezien.
‭‭ 17 ‭‭In het dodenrijk worden de goddelozen stil, 
‭zij die uitgeput zijn, vinden daar hun rust.
‭‭ 18 ‭‭Gevangenen worden niet meer opgejaagd, 
‭de stem van de drijver horen ze niet meer.
‭‭ 19 ‭‭Daar zijn hoog en laag verzameld 
‭en is de slaaf vrij van zijn meester. 

Ik leef omdat mijn Heer is verrezen.


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand