Waard

Job 2:1-6. Wat is het volgen van Jezus jou waard?

1 ‭‭Op een dag kwamen de hemelbewoners hun opwachting maken bij de ‭HEER‭, en ook Satan maakte bij hem zijn opwachting.‭ 2 ‭‭De ‭HEER‭ vroeg aan Satan: ‘Waar kom je vandaan?’ Hij antwoordde: ‘Ik heb rondgezworven en rondgedoold op aarde.’‭ 3 ‭‭De ‭HEER‭ vroeg aan Satan: ‘Heb je ook op mijn dienaar Job gelet? Zoals hij is er niemand op aarde: hij is rechtschapen en onberispelijk, hij heeft ontzag voor God en mijdt het kwaad. Ja, hij is nog even onberispelijk als altijd, en jij hebt mij ertoe aangezet hem zonder reden te gronde te richten.’‭ 4 ‭‭Hierop zei Satan: ‘Zijn leven is hem alles waard. Daarvoor geeft hij zijn hele bezit.‭ 5 ‭‭Maar als u uw hand naar hem uitstrekt en zijn lichaam aantast, zal hij u ongetwijfeld in uw gezicht vervloeken.’‭ 6 ‭‭Toen zei de ‭HEER‭ tegen Satan: ‘Goed, doe met hem wat je wilt, maar spaar zijn leven.’‭ 

Ik wil U volgen Heer, heel mijn leven voor altijd.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand