Klachten

Job 3:20-26. Met welke klachten loop jij rond en wat doe je er mee?

20 ‭‭Waarom geeft God het licht aan ongelukkigen, 
‭het leven aan verbitterden? 
‭‭ 21 ‭‭Zij wachten op de dood die uitblijft, 
‭ze zoeken naar hem, meer dan naar schatten; 
‭‭ 22 ‭‭hun vreugde kent geen grenzen, 
‭ze jubelen als ze hun graf gevonden hebben.
‭‭ 23 ‭‭Waarom geeft God het licht aan hem 
‭voor wie de weg verborgen blijft, 
‭wie hij de weg verspert?
‭‭ 24 ‭‭Ik heb geen ander voedsel dan verdriet, 
‭mijn klachten stromen in een vloed van tranen.
‭‭ 25 ‭‭Wat ik vreesde, komt nu over me, 
‭wat mij angst aanjoeg, heeft me getroffen.
‭‭ 26 ‭‭Ik vind geen vrede, vind geen kalmte, 
‭mijn rust is weg–onrust bevangt mij.’‭ 

Al mijn zonden, al mijn zorgen, neem ik mee naar de rivier.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand