Geboren

Job 5:6-16. Waarvoor ben jij geboren?

6 ‭‭Nee, niet uit de aarde spruit het kwaad, 
‭niet uit de grond komt het ongeluk voort.
‭‭ 7 ‭‭De mens is voor het ongeluk geboren–
‭zoals vonken uit het vuur omhoog spatten.
‭‭ 8 ‭‭Ik zou me in jouw plaats tot God wenden, 
‭aan God zou ik het oordeel overlaten.
‭‭ 9 ‭‭Hij doet grote, ondoorgrondelijke dingen, 
‭ontelbaar zijn de wonderen die hij verricht.
‭‭ 10 ‭‭Hij zendt de regen die op aarde valt, 
‭hij laat het water over de akkers vloeien.
‭‭ 11 ‭‭Onaanzienlijken brengt hij tot aanzien, 
‭treurenden geeft hij weer vertrouwen.
‭‭ 12 ‭‭Hij doorkruist de listen van de sluwen, 
‭wat zij ondernemen zal mislukken. 
‭‭ 13 ‭‭De wijzen overtroeft hij in hun wijsheid, 
‭verraderlijke plannen lopen op niets uit.
‭‭ 14 ‭‭Overdag stuiten ze op duisternis, 
‭ze tasten in de middag rond alsof het nacht is.
‭‭ 15 ‭‭Maar de armen redt hij van de gesel van hun tong, 
‭hij redt hen uit de greep van de sterken.
‭‭ 16 ‭‭Er is hoop voor de weerlozen–
‭het kwaad wordt de mond gesnoerd.
‭‭ 
Al voor mijn leven is ontstaan, had U een doel voor mijn bestaan.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand