Geboorte

Job 3:1-10. Hoe kijkt God naar de dag van jou geboorte?

1 ‭‭Daarna opende Job zijn mond en vervloekte de dag van zijn geboorte.‭ 2 ‭‭Hij zei:
‭‭ 3 ‭‭‘Laat de dag dat ik geboren ben vergaan, 
‭en ook de nacht die zei: “Een jongen is verwekt.”
‭‭ 4 ‭‭Laat die dag een dag van duisternis worden, 
‭laat God in de hemel er geen acht op slaan. 
‭Laat die dag niet baden in het licht.
‭‭ 5 ‭‭Laat het diepste donker hem omhullen, 
‭een dichte wolk hem bedekken 
‭en een zonsverduistering hem teisteren.
‭‭ 6 ‭‭Laat het donker die nacht wegnemen, 
‭zodat hij geen dag van het jaar vergezelt, 
‭en geen plaats vindt in de reeks van maanden.
‭‭ 7 ‭‭Laat die nacht onvruchtbaar worden–
‭een nacht waarin geen vreugdekreet opklinkt.
‭‭ 8 ‭‭Laten zij die het licht wekken die dag vervloeken, 
‭zij die het wagen om Leviatan te verstoren.
‭‭ 9 ‭‭Zelfs de ochtendsterren zullen niet verschijnen, 
‭die dag verwacht vergeefs de komst van het licht 
‭en zal nooit de wimpers van het morgenrood zien.
‭‭ 10 ‭‭Hij opende de deuren van mijn moeders buik, 
‭hij hield het ongeluk niet voor mij verborgen.

Al voor mijn leven is ontstaan had U een doel voor mijn bestaan.


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand