Woning

1Koningen 8:12-21. Waar heeft God vandaag de dag zijn woning en wat betekent dat voor jou?

12 ‭‭Toen sprak Salomo: ‘‭HEER‭, u hebt gezegd dat u in een donkere wolk wilde wonen.‭ 13 ‭‭Welnu, ik heb voor u een vorstelijk huis gebouwd, dat voor altijd uw woning kan zijn.’‭ 14 ‭‭Hierna keerde de koning zich om en zegende de gemeenschap van Israël. Toen iedereen was gaan staan,‭ 15 ‭‭zei hij: ‘Geprezen zij de ‭HEER‭, de God van Israël, die het niet bij woorden heeft gelaten maar zijn belofte aan mijn vader David daadwerkelijk is nagekomen. Hij heeft gezegd:‭ 16 ‭‭“Nooit, vanaf de dag dat ik mijn volk Israël uit Egypte heb weggeleid, heb ik een van de steden van Israëls stammen uitgekozen om er een tempel te laten bouwen waar mijn naam zou wonen. Wel heb ik David gekozen om mijn volk Israël te regeren.”‭ 17 ‭‭Toen nu mijn vader David het plan opvatte om een tempel te bouwen voor de naam van de ‭HEER‭, de God van Israël,‭ 18 ‭‭zei de ‭HEER‭ tegen hem: “Je hebt er goed aan gedaan een huis te willen bouwen voor mijn naam.‭ 19 ‭‭Toch zul jij de tempel niet bouwen. Je zoon, die uit jou zal voortkomen, die zal voor mijn naam een huis bouwen.”‭ 20 ‭‭En de ‭HEER‭ heeft zijn woord gestand gedaan. Ik ben mijn vader David opgevolgd en zit nu op de troon van Israël, zoals de ‭HEER‭ heeft beloofd. En ik heb voor de naam van de ‭HEER‭, de God van Israël, een tempel gebouwd‭ 21 ‭‭als verblijfplaats voor de ark die het verbond bevat dat de ‭HEER‭ met onze voorouders sloot toen hij hen uit Egypte wegleidde.’‭ 

Hij vroeg mijn hart ter woning, maar ik hield de deur op slot.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand