Afgewend

1Koningen 9:4-9. Ken jij mensen die zich afgewend hebben van God? Wat kun je voor ze doen?

4 ‭‭En wat jezelf betreft, als jij mij met heel je hart oprecht toegewijd blijft, zoals je vader David dat was, als je alles doet wat ik je opdraag en je altijd houdt aan mijn bepalingen en rechtsregels,‭ 5 ‭‭zal ik ervoor zorgen dat jouw troon in Israël nooit wankelt, zoals ik je vader David heb beloofd toen ik hem zei dat er altijd een van zijn nakomelingen op de troon van Israël zou zitten.‭ 6 ‭‭Maar mochten jullie of je nakomelingen je van mij afwenden en je niet houden aan de geboden en bepalingen die ik jullie heb opgelegd, en in plaats daarvan andere goden gaan vereren,‭ 7 ‭‭dan zal ik de Israëlieten verdrijven van het grondgebied dat ik hun gegeven heb en wil ik niets meer weten van deze tempel, die ik voor mijn naam heb geheiligd. Israël zal dan bij alle volken het mikpunt worden van hoon en spot,‭ 8 ‭‭en van deze tempel zal alleen een puinhoop overblijven, zodat ieder die er voorbijkomt zal huiveren en sissen van afschuw. En wie zich afvraagt waarom de ‭HEER‭ zo tegen dit land en deze tempel is opgetreden,‭ 9 ‭‭zal als antwoord krijgen: “Omdat ze zich hebben afgewend van de ‭HEER‭, hun God, die hun voorouders uit Egypte heeft geleid, en zich aan andere goden hebben vastgeklampt. Ze zijn andere goden gaan vereren, en daarom heeft de ‭HEER‭ hun al deze rampspoed bezorgd.”’‭ 

We knielen neer en smeken U: Laat uw willen worden gedaan, in de straten, in de stad, zodat mensen U gaan zien.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand