Vrede

1Koningen 5:8-12. Hoe kun jij in vrede met God leven?

8 (5:22) Hij liet Salomo de volgende boodschap overbrengen: ‘Ik heb uw verzoek ontvangen en ik zal u ceders en cipressen leveren zoveel u maar wilt. 9 (5:23) Mijn knechten zullen ze van de Libanon naar de kust brengen. Ik zal er vlotten van laten maken om ze over zee te vervoeren naar de plaats die u me opgeeft. Daar zal ik ze weer uit elkaar laten halen, zodat u de stammen kunt meenemen. In ruil daarvoor verzoek ik u mijn hof van levensmiddelen te voorzien.’ 10 (5:24) Chiram leverde Salomo zoveel ceders en cipressen als hij maar wilde, 11 (5:25) en Salomo leverde Chiram elk jaar twintigduizend ezelslasten tarwe en twintig ezelslasten zuivere olijfolie voor het levensonderhoud van zijn hof. 12 (5:26) De HEER schonk Salomo wijsheid, zoals hij hem had beloofd. Er heerste vrede tussen Chiram en Salomo en ze sloten een verdrag met elkaar.

Genade en vrede zij u van de Vader.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand