Daadwerkelijk

1Koningen 8:22-27. Welke beloftes is God daadwerkelijk nagekomen en welke zal Hij daadwerkelijk nakomen?

22 ‭‭Toen wendde Salomo zich naar het altaar van de ‭HEER‭, ten aanschouwen van de verzamelde Israëlieten, hief zijn handen ten hemel‭ 23 ‭‭en zei: ‘‭HEER‭, God van Israël, er is geen god zoals u, noch in de hemel daar boven, noch op de aarde hier beneden. U houdt u aan het verbond en blijft trouw aan uw dienaren die u met heel hun hart toegewijd zijn.‭ 24 ‭‭U hebt u gehouden aan wat u uw dienaar, mijn vader David, hebt beloofd. U hebt het niet bij woorden gelaten, maar u bent vandaag uw belofte daadwerkelijk nagekomen.‭ 25 ‭‭Daarom vraag ik u, ‭HEER‭, God van Israël, of u zich ook wilt blijven houden aan wat u uw dienaar, mijn vader David, hebt beloofd, namelijk dat u zijn nakomelingen de troon van Israël nooit zult ontzeggen, zolang wij tenminste op het rechte pad blijven door u toegewijd te zijn, zoals ook hij u toegewijd was.‭ 26 ‭‭Welnu, God van Israël, mogen alle beloften die u uw dienaar, mijn vader David, hebt gedaan, bewaarheid worden.‭ 27 ‭‭Zou God werkelijk op aarde kunnen wonen? Zelfs de hoogste hemel kan u niet bevatten, laat staan dit huis dat ik voor u heb gebouwd.‭ 

En wat U beloofd hebt, dat zult U ook doen; Uw trouw is voor altijd.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand