Leven

Prediker 9:7-10, HSV

‭7‭ ‭Ga ‭uw weg‭, eet uw brood met blijdschap, drink uw wijn met een vrolijk hart, want God schept al behagen in uw werken.‭ ‭8‭ ‭Laat uw kleding te allen tijde wit zijn en laat op uw hoofd geen olie ontbreken.‭ ‭9‭ ‭Geniet van het leven met de vrouw die u liefhebt, al de dagen van uw vluchtige leven die Hij u gegeven heeft onder de zon, al uw vluchtige dagen. Want dit is uw deel in het leven en bij uw zwoegen waarmee u zwoegt onder de zon.‭ ‭10‭ ‭Alles wat uw hand vindt om te doen, doe ‭dat‭ naar uw vermogen, want er is geen werk, geen overleg, geen kennis of wijsheid in het graf, waar u naartoe gaat.‭


#Leven 

 Wanneer leef jij?


Afgelopen zaterdag was een topdag. Het was prachtig weer, waar we samen van genoten hebben, en we sloten de dag af met een heerlijke barbecue met ons tweeën. Genieten van het leven met de vrouw die ik al meer dan 37 jaar liefheb. Dat verlicht het zwoegen hier op aarde behoorlijk!

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik zag en zie er altijd naar uit om naar huis te gaan. Thuis is de plek waar mijn geliefde is. Mijn vrouw en vroeger de kinderen er bij. Een veilige plek waar ik gelukkig ben, temidden van al het zwoegen op aarde. En afgelopen zaterdag dus genieten van samen lekker eten met een glas wijn er bij.

Het leven wordt nog aangenamer als het geestelijk goed met je gaat. Als de Geest van God je denken gaat leiden. Olie op je hoofd, beeld van de Heilige Geest die er voor zorgt dat je geestelijk niet uitgedroogd raakt, je brandstof hebt om een licht licht te laten schijnen in deze donkere wereld en je een aangename geur verspreidt door je doen en laten.


Mattheüs 5:16, HSV

‭16‭ ‭Laat uw licht zo schijnen voor de mensen, dat zij uw goede werken zien en uw Vader, Die in de hemelen is, verheerlijken.‭


Leven in witte kleren betekent je pad rein bewaren. Mijn leven kenmerkt zich door een constant verlangen om rein te leven en me af te keren van zonde. Niet dat ik er nooit mee te maken heb, maar wel dat ik er altijd mee afgerekend heb en steeds weer knielde voor het aangezicht van God om mijn zonden te belijden. Dat heeft bevrijding en groei gegeven en gemaakt dat ik het leven met een blij en dankbaar hart mag leven. Dankzij de grote genade van God!


Jakobus 3:17, HSV

‭17‭ ‭Maar de wijsheid die van boven is, is ten eerste rein, vervolgens vreedzaam, welwillend, voor rede vatbaar, vol barmhartigheid en goede vruchten, onpartijdig en ongeveinsd.‭


Mijn leven is aangenaam, omdat God aangenaam is en Hij het voor het zeggen heeft in mijn leven. Dat maakt het leven het leven waard. Zo geniet ik van eten en drinken, geestelijk leven, mijn vrouw en mijn werk. Niet altijd met mijn gevoel, maar wel altijd met de wetenschap dat Hij er is in alle omstandigheden en er zal zijn wanneer ook ik in het graf lig.


Beter te leven met Jezus, dan zonder Hem!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand