Rechtvaardige

Job 17:1-9. Wat maakt jou tot een rechtvaardige?

1 ‭‭Mijn geest is vernietigd, mijn levensdag gedoofd, 
‭mij wacht het graf. 
‭‭ 2 ‭‭Ja, ik word bespot van alle kanten 
‭en ik moet hun beledigingen maar verdragen.
‭‭ 3 ‭‭God, stel u zelf borg voor mij, 
‭wie staat er anders voor mij in?
‭‭ 4 ‭‭U hebt het inzicht uit hun hart gebannen, 
‭u zult hen toch niet laten zegevieren?
‭‭ 5 ‭‭Wie zijn vrienden noodt om in zijn buit te delen, 
‭laat zijn kinderen versmachten van de honger.
‭‭ 6 ‭‭God maakt mij tot een schrikbeeld voor de mensen, 
‭in het gezicht zal men mij spuwen.
‭‭ 7 ‭‭Mijn blik ziet donker van ellende, 
‭van mijn ledematen rest nog slechts een schim.
‭‭ 8 ‭‭De oprechte is ontzet hierover, 
‭de onschuldige keert zich tegen goddelozen.
‭‭ 9 ‭‭De rechtvaardige houdt vast aan zijn weg, 
‭hij die zonder smet is wint aan kracht.
‭‭ 
Niet door rechtvaardige daden, maar door het bloed van het Lam.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand