Argumenten

Job 23:1-7. Wat zijn jouw argumenten om Jezus wel of niet te volgen en hebben die eeuwigheidswaarde?

1 ‭‭Hierop antwoordde Job:
‭‭ 2 ‭‭‘Ook vandaag is mijn klacht een klacht vol bitterheid, 
‭mijn hand kan mijn zuchten nauwelijks onderdrukken.
‭‭ 3 ‭‭O, wist ik maar waar ik hem kon vinden, 
‭kon ik hem maar opzoeken in zijn verblijf.
‭‭ 4 ‭‭Dan zou ik mijn zaak aan hem voorleggen 
‭en het zou mij aan argumenten niet ontbreken.
‭‭ 5 ‭‭Ik zou horen wat hij mij te zeggen had 
‭en begrijpen wat hij tegen mij aanvoerde.
‭‭ 6 ‭‭Zou hij zijn macht gebruiken, als hij mij bestrijdt? 
‭Nee, hij zou aandachtig naar mij luisteren.
‭‭ 7 ‭‭Dan kon ik, geheel oprecht, mijn zaak uiteenzetten 
‭en zou voor altijd door mijn rechter worden vrijgesproken.

Genees ons land.


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand