Krachten

Job 16:6-16. Hoe staat het met jouw kracht en waar put je die uit?

6 ‭‭Maar nu–niets verzacht mijn pijn wanneer ik spreek, 
‭en als ik zweeg, zou hij dan weggaan?
‭‭ 7 ‭‭Hij heeft mijn krachten uitgeput. 
‭U hebt al mijn naasten weggevaagd! 
‭‭ 8 ‭‭U hebt mij aangetast, en dat spreekt tegen mij. 
‭Mijn ziekte teert mij uit, daarmee word ik aangeklaagd.
‭‭ 9 ‭‭Zijn woede verscheurt me, hij valt aan, 
‭tandenknarsend staat hij tegenover me, 
‭mijn vijand–hij richt zijn stekende blik op mij.
‭‭ 10 ‭‭Hij spert zijn mond open, schreeuwt me toe, 
‭hij slaat me schimpend op de wang, 
‭allen spannen samen tegen mij.
‭‭ 11 ‭‭God levert me uit aan het gespuis, 
‭hij geeft mij over aan de goddelozen.
‭‭ 12 ‭‭Ik leefde onbedreigd, maar hij heeft me gebroken. 
‭Hij grijpt me bij de nek, hij smijt me neer. 
‭Hij dwingt me op te staan–zijn doelwit.
‭‭ 13 ‭‭Zijn pijlen richten zich op mij van alle kanten, 
‭hij doorboort mijn nieren, zonder enig medelijden, 
‭hij giet mijn gal uit op de grond.
‭‭ 14 ‭‭Bres na bres slaat hij in mij, 
‭hij neemt een stormloop als een krijgsman. 
‭‭ 15 ‭‭Met een rouwkleed heb ik mij bedekt, 
‭mijn aanzien ligt begraven in het stof.
‭‭ 16 ‭‭Mijn gezicht ziet rood van tranen, 
‭over mijn ogen daalt de diepste duisternis,

Er is kracht voor wie hopen op de Heer.


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand