Gekwetst

Job 20:1-9. Wat doe jij als je gekwetst bent?

1 ‭‭Toen nam Sofar uit Naäma het woord:
‭‭ 2 ‭‭‘Ik ben verontrust en moet daarom wel antwoorden; 
‭tot in mijn binnenste ben ik gekwetst.
‭‭ 3 ‭‭Wat ik hoorde was een les in smaad; 
‭inzicht in het leven dwingt mij tot een antwoord.
‭‭ 4 ‭‭Weet je niet dat al sinds mensenheugenis, 
‭sinds de mens op aarde is gezet,
‭‭ 5 ‭‭het gejuich van goddelozen snel verklinkt 
‭en de vreugde van de misdadiger kortstondig is?
‭‭ 6 ‭‭Ook al zal zijn roem ten hemel stijgen, 
‭ook al zal zijn hoofd de wolken raken,
‭‭ 7 ‭‭als zijn eigen drek zal hij voorgoed vergaan 
‭en zij die hem kenden, zullen vragen: “Waar is hij?”
‭‭ 8 ‭‭Als een droom vervliegt hij, spoorloos, 
‭hij wordt uitgewist, als een nachtelijk visioen.
‭‭ 9 ‭‭Het oog dat hem zag, ziet hem niet meer; 
‭nooit meer zal zijn woonplaats hem aanschouwen.

Als ik U ontmoet vind ik rust bij U.


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand