Hand

Job 19:8-22. Wat doet de hand van God met jou?

8 ‭‭Mijn weg verspert hij met een muur, 
‭de paden die ik ga hult hij in duisternis.
‭‭ 9 ‭‭Hij heeft me van mijn eer beroofd, 
‭de kroon is van mijn hoofd genomen. 
‭‭ 10 ‭‭Hij heeft mij omvergehaald, ik lig terneer; 
‭mijn hoop heeft hij ontworteld als een boom.
‭‭ 11 ‭‭Hij is in woede tegen mij ontstoken 
‭en heeft mij tot zijn aartsvijand gemaakt.
‭‭ 12 ‭‭Zijn troepen hebben zich verzameld 
‭en banen zich een weg naar mij, 
‭ze slaan hun kampen op rondom mijn tent.
‭‭ 13 ‭‭Mijn verwanten heeft hij van mij verwijderd, 
‭ik word verloochend door mijn vrienden.
‭‭ 14 ‭‭Mijn familie ziet mij onverschillig aan, 
‭mijn vertrouwelingen kennen mij niet meer.
‭‭ 15 ‭‭Ik ben een gast voor mijn bedienden en slavinnen, 
‭een vreemdeling ben ik voor hen geworden.
‭‭ 16 ‭‭Ik roep mijn slaaf, hij antwoordt niet, 
‭ik moet hem smeken.
‭‭ 17 ‭‭Mijn vrouw walgt van mijn adem, 
‭mijn eigen broers deinzen terug omdat ik stink.
‭‭ 18 ‭‭Zelfs jongeren verachten mij, 
‭ze spreken smalend als ik opsta.
‭‭ 19 ‭‭Ik word verafschuwd door mijn naaste vrienden, 
‭ieder die ik liefheb keert zich tegen me.
‭‭ 20 ‭‭Mijn botten steken door mijn magere vel, 
‭alleen het vege lijf heb ik behouden.
‭‭ 21 ‭‭Heb medelijden, vrienden, heb medelijden met mij, 
‭want de hand van God heeft mij getroffen.
‭‭ 22 ‭‭Waarom vervolgen jullie mij, zoals God? 
‭Waarom houden jullie nooit op mij te belasteren?

Hoor ons aan en reik ons volk uw Vaderhand.


‭‭ 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand