Aanschouwen

Job 19:23-29. Wie zullen God aanschouwen?

23 ‭‭O, mochten mijn woorden worden opgeschreven, 
‭vastgelegd in een inscriptie, 
‭‭ 24 ‭‭met een ijzeren stift gegrift, met lood gevuld, 
‭voor altijd in de rotsen uitgehouwen!
‭‭ 25 ‭‭Ik weet: mijn redder leeft, 
‭en hij zal ten slotte hier op aarde ingrijpen. 
‭‭ 26 ‭‭Hoezeer mijn huid ook is geschonden, 
‭toch zal ik in dit lichaam God aanschouwen.
‭‭ 27 ‭‭Ik zal hem aanschouwen, 
‭ik zal hem met eigen ogen zien, ik, geen ander, 
‭heel mijn binnenste smacht van verlangen.
‭‭ 28 ‭‭Als jullie zeggen: “Hoe zullen we hem vervolgen?” 
‭omdat ik de wortel van het kwaad zou zijn–
‭‭ 29 ‭‭vrees dan zelf het zwaard, 
‭want jullie woede is een wandaad die het zwaard verdient. 
‭Weet dat er recht gesproken wordt.’‭ 

Straks aanschouw ik het geheel.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand