Zien

2Koningen 6:15-23. Wat zie jij boven alle omstandigheden uit?

15 ‭‭Toen de bediende van Elisa de volgende morgen opstond en naar buiten kwam, zag hij dat de stad omsingeld was door een leger met strijdwagens en paarden. ‘Wat moeten we beginnen, heer?’ riep hij uit.‭ 16 ‭‭Zijn meester antwoordde: ‘Wees niet bang, wij zijn met meer dan zij.’‭ 17 ‭‭En hij bad: ‘‭HEER‭, open zijn ogen en laat het hem zien.’ De ‭HEER‭ opende Elisa’s knecht de ogen, en toen zag hij dat de heuvels vol stonden met paarden en wagens van vuur, die Elisa omringden.‭ 18 ‭‭Toen de Arameeërs op Elisa afkwamen, smeekte hij de ‭HEER‭ hen te verblinden. De ‭HEER‭ verblindde hen, zoals Elisa had gevraagd,‭ 19 ‭‭en toen zei Elisa tegen hen: ‘U bent verkeerd. Dit is niet de stad waar u zijn moet. Volg mij, dan zal ik u de weg wijzen naar de man die u zoekt.’ Hij leidde hen naar Samaria,‭ 20 ‭‭en daar aangekomen bad hij: ‘‭HEER‭, open hun ogen en laat hen weer zien.’ De ‭HEER‭ opende hun de ogen, en toen zagen ze dat ze zich midden in Samaria bevonden.‭ 21 ‭‭Toen de koning van Israël de Arameeërs zag, vroeg hij aan Elisa: ‘Wat vindt u, vader? Zal ik ze doden?’‭ 22 ‭‭‘Nee, ‘antwoordde Elisa, ‘dood hen niet. Hebt u ze soms met uw eigen wapens krijgsgevangen gemaakt, dat u hen zou doden? Zet hun een maaltijd voor, zodat ze kunnen eten en drinken, en laat hen teruggaan naar hun heer.’‭ 23 ‭‭Hierop liet de koning een overvloedig gastmaal voor hen aanrichten, en toen ze gegeten en gedronken hadden stuurde hij hen terug naar hun heer. Van toen af aan deden de Aramese benden geen invallen meer in Israël.‭ 

Open mijn ogen, ik wil Jezus mijn Heer zien.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand