Vrede

2Koningen 9:16-24. Is het vrede, Jezus?

16 ‭‭Toen besteeg Jehu zijn wagen en ging naar Jizreel, want Joram lag daar ‭ziek‭. En Achazja, de koning van Juda, was gekomen om Joram te bezoeken.‭ 17 ‭‭De wachter nu stond op de toren te Jizreel; hij zag de troep van Jehu aankomen en zeide: Ik zie een troep. Toen zeide Joram: Neem een ruiter en zend hun die tegemoet om te vragen: Is het vrede?‭ 18 ‭‭De ruiter ging hem tegemoet, en zeide: Zo zegt de koning: Is het vrede? Maar Jehu zeide: Wat hebt gij met vrede te maken? Keer om, volg mij! En de wachter berichtte: De bode is bij hen gekomen, maar keert niet terug.‭ 19 ‭‭Toen zond hij een tweede ruiter. Ook deze kwam bij hen en zeide: Zo zegt de koning: Is het vrede? Maar Jehu zeide: Wat hebt gij met vrede te maken? Keer om, volg mij!‭ 20 ‭‭En de wachter berichtte: Hij is bij hen aangekomen, maar keert niet terug. En zoals zij voortjagen, zo jaagt alleen Jehu, de zoon van Nimsi, want hij jaagt als een razende.‭ 21 ‭‭Toen zeide Joram: Span in. En men spande zijn wagen in. En Joram, de koning van Israel, trok uit met Achazja, de koning van Juda, ieder op zijn wagen; zij trokken uit, Jehu tegemoet en troffen hem aan op de akker van de Jizreeliet Nabot.‭ 22 ‭‭Zodra Joram Jehu zag, vroeg hij: Is het vrede, Jehu? Maar deze antwoordde: Wat vrede, zolang de hoererijen van uw moeder Izebel en haar vele toverijen voortduren?‭ 23 ‭‭Daarop wendde Joram de teugel, vluchtte en riep Achazja toe: Verraad, Achazja!‭ 24 ‭‭Maar Jehu omklemde de boog en trof Joram tussen zijn schouders, zodat de pijl hem het hart doorboorde; en hij zakte in zijn wagen ineen.‭ 

Mijn vrede laat Ik u, mijn vrede geef Ik u, wees dan niet bezorgd.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand