Vrede

2Koningen 5:15-19a. Waar leidt de vrede van God jouw vandaag naar toe?

15 ‭‭Toen keerde hij met zijn hele gevolg naar Elisa terug, maakte bij de godsman zijn opwachting en zei: ‘Ik wist wel dat er behalve in Israël in de hele wereld geen God is. Alstublieft, neemt u een geschenk van uw dienaar aan.’‭ 16 ‭‭Maar Elisa antwoordde: ‘Zo waar de ‭HEER‭, in wiens dienst ik sta, leeft, ik zal niets aannemen.’ En hoe Naäman ook aandrong, Elisa bleef weigeren.‭ 17 ‭‭Toen zei Naäman: ‘Als u werkelijk niets van uw dienaar wilt aannemen, wees dan zo goed mij twee muildierlasten aarde mee te geven. Ik verzeker u dat ik nooit meer offers zal brengen aan andere goden dan de ‭HEER‭.‭ 18 ‭‭Maar ik hoop dat de ‭HEER‭ mij het volgende zal willen vergeven: wanneer mijn vorst naar de tempel gaat om zich voor Rimmon neer te buigen, steunt hij altijd op mijn arm, zodat ik wel gedwongen ben me ook in de tempel van Rimmon neer te buigen. Ik hoop dus dat de ‭HEER‭ het mij zal willen vergeven wanneer ik me neerbuig in de tempel van Rimmon.’‭ 19 ‭‭Elisa antwoordde: ‘Ga in vrede.’ 

Ga en deel mijn liefde uit; vrede zij u.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand