Godsman

2Koningen 8:7-13. Wat is een godsman/vrouw en hoe wordt je dat?

7 ‭‭Op een keer kwam Elisa naar Damascus, juist toen koning Benhadad van Aram ziek was. Men vertelde de koning dat de godsman was gekomen,‭ 8 ‭‭en de koning droeg Hazaël op: ‘Ga de godsman met een geschenk tegemoet, en verzoek hem de ‭HEER‭ te vragen of ik van deze ziekte zal herstellen.’‭ 9 ‭‭Met veertig kamelen, beladen met allerlei kostbaarheden uit Damascus, ging Hazaël Elisa tegemoet. Hij maakte bij de godsman zijn opwachting en zei: ‘Koning Benhadad van Aram stuurt me naar u, zijn raadgever, om te vragen of hij van zijn ziekte zal herstellen.’‭ 10 ‭‭Elisa antwoordde: ‘U kunt tegen de koning zeggen dat hij vast en zeker zal herstellen, maar mij heeft de ‭HEER‭ laten weten dat de koning zal sterven.’‭ 11 ‭‭De godsman keek Hazaël lange tijd strak aan en barstte toen in tranen uit.‭ 12 ‭‭‘Waarom huilt u, mijn heer?’ vroeg Hazaël, en Elisa antwoordde: ‘Omdat ik weet welke ellende u de Israëlieten zult aandoen. U zult hun versterkte steden in de as leggen, hun jongemannen aan uw zwaard rijgen, hun kinderen de schedel inslaan en hun zwangere vrouwen de buik openrijten.’‭ 13 ‭‭Hazaël wierp tegen: ‘Maar heer, hoe zou een nietswaardige hond als ik tot zulke indrukwekkende daden in staat zijn?’ Maar Elisa antwoordde: ‘De ‭HEER‭ heeft mij u getoond als koning van Aram.’‭ 

Als Gods Geest waarlijk in ons woont.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand