Vergelden

2Koningen 9:25-29. Wat betekent het offer van Jezus voor jou in relatie tot vergelding?

25 ‭‭Toen zeide Jehu tot zijn hoofdman Bidkar: Neem hem op en werp hem op de akker van de Jizreeliet Nabot. Want herinner u, dat de HERE, toen gij en ik zij aan zij reden achter zijn vader Achab, deze Godsspraak over hem gaf:‭ 26 ‭‭Voorzeker, Ik heb gisterenavond het bloed van Nabot en van zijn zonen gezien, luidt het woord des HEREN. Ik zal het aan u vergelden op deze akker luidt het woord des HEREN. Nu dan, neem hem op en werp hem op de akker, volgens het woord des HEREN.‭ 27 ‭‭Toen Achazja, de koning van Juda, dat zag, vluchtte hij in de richting van Bet–haggan. Maar Jehu achtervolgde hem en beval: Hem ook! Schiet hem neer op zijn wagen! ‭En zij raakten hem‭ op de helling naar Gur bij Jibleam; hij vluchtte naar Megiddo en stierf daar.‭ 28 ‭‭Zijn dienaren vervoerden hem op een wagen naar Jeruzalem en begroeven hem in zijn graf bij zijn vaderen, in de stad Davids.‭ 29 ‭‭Achazja nu was koning geworden over Juda in het elfde jaar van Joram, de zoon van Achab.‭ 

U stierf voor mij, mijn Jezus.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand