Vroegste jeugd

1Koningen 18:7-15. Waarom is het zo belangrijk dat kinderen al vanaf hun vroegste jeugd Jezus leren kennen?

7 ‭‭Onderweg kwam Obadja Elia tegen. Toen hij hem herkende, boog hij diep voorover en vroeg: ‘Bent u het, Elia, mijn heer?’‭ 8 ‭‭‘Jazeker, ‘antwoordde Elia. ‘Ga uw meester zeggen dat Elia eraan komt.’‭ 9 ‭‭Maar Obadja protesteerde: ‘Dat zou mijn dood zijn! Wat heb ik misdaan, heer, dat u mij aan Achabs genade wilt overleveren?‭ 10 ‭‭Zo waar de ‭HEER‭, uw God, leeft, er is geen volk of koninkrijk waar mijn meester niet naar u heeft laten zoeken. En als ze zeiden dat u daar niet was, dan liet hij dat volk of dat koninkrijk zweren dat ze u niet konden vinden.‭ 11 ‭‭En nu wilt u dat ik mijn meester ga zeggen dat u eraan komt?‭ 12 ‭‭Zodra ik van u wegga komt er natuurlijk een geest van de ‭HEER‭ die u meevoert naar ik weet niet waar, en als ik dan tegen Achab zeg dat u er bent en hij kan u niet vinden, dan zal hij me vermoorden. Vanaf mijn vroegste jeugd heb ik een groot ontzag voor de ‭HEER‭.‭ 13 ‭‭Hebben ze u nooit verteld, heer, wat ik gedaan heb toen Izebel de profeten van de ‭HEER‭ liet uitmoorden? Dat ik honderd van hen een schuilplaats heb geboden, vijftig in één grot en vijftig in een andere, en dat ik hen van voedsel en drinkwater heb voorzien?‭ 14 ‭‭En nu wilt u dat ik mijn meester ga zeggen dat u eraan komt? Hij zal me vermoorden!’‭ 15 ‭‭Maar Elia antwoordde: ‘Zo waar de ‭HEER‭ van de hemelse machten, in wiens dienst ik sta, leeft, vandaag zal ik bij Achab mijn opwachting maken.’‭ 

Ik heb Jezus nodig, dag aan dag.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand