Één

1Koningen 22:1-8. Hoe staat het met de eenheid tussen christenen/kerken in jouw omgeving en wat kun jij bijdragen aan die eenheid?

1 ‭‭Er verstreken ruim twee jaren waarin geen oorlog werd gevoerd tussen Aram en Israël.‭ 2 ‭‭In het derde jaar bracht Josafat, de koning van Juda, een bezoek aan de koning van Israël.‭ 3 ‭‭De koning van Israël zei tegen zijn raadsheren: ‘U weet dat Ramot in Gilead ons toebehoort. Wat weerhoudt ons ervan die stad op de koning van Aram te heroveren?’‭ 4 ‭‭Hij vroeg aan Josafat of deze met hem mee ten strijde wilde trekken tegen Ramot in Gilead, en Josafat antwoordde: ‘U en ik zijn één; mijn leger is uw leger, mijn paarden zijn uw paarden.’‭ 5 ‭‭En hij voegde eraan toe: ‘Vraag vandaag nog raad aan de ‭HEER‭.’‭ 6 ‭‭De koning van Israël ontbood vierhonderd profeten en vroeg hun: ‘Zal ik tegen Ramot in Gilead ten strijde trekken, of kan ik er beter van afzien?’ ‘Trek op, ‘antwoordden ze. ‘De Heer zal u de stad in handen geven.’‭ 7 ‭‭Maar Josafat vroeg: ‘Is hier niet nog een profeet van de ‭HEER‭ die wij kunnen raadplegen?’‭ 8 ‭‭De koning van Israël antwoordde: ‘Er is nog wel iemand die de ‭HEER‭ voor ons zou kunnen raadplegen. Maar ik heb een hekel aan hem. Hij heeft nog nooit iets goeds over mij geprofeteerd, alleen maar onheil. Dat is Micha, de zoon van Jimla.’ ‘Zegt u dat toch niet!’ zei Josafat.‭ 

U maakt ons één.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand